Известие

Collapse
No announcement yet.

Ниско налягане на маслото - 2.4 jtd

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ниско налягане на маслото - 2.4 jtd

    Здравейте колеги. Смених автомобила от Ауди на Алфа 156 SW 2.4 jtd 136 магарета 2000г. Седмица след покупката на колата (и след обслужването), започна да премигва лампата за маслото (на загрял мотор). Когато я обслужвах сипах 5w40 manol (защото беше на аванта), фултъра е от 12лв (незнам марката или поне не я помня) + ролки и ремъци и термостат BEHR. Лампата светна и веднага при майсторите. Смениха ми маслото с 15w40 total, но проблема не се оправи. Утре ще им я закарам да сменят отново масления филтър, след което да измерим налягането на мотора. Искат да сменят и датчика за налягане на маслото. Въпроса е, че и те незнаят къде седи датчика за налягане на маслото. Някой от вас знае ли къде е точно този датчик и дали въобще проблема е в този филтър и датчик. Четох в една тема, че се намира от задната страна на мотора. Също така, когато я настъпя повече забива и светка червената дюза над лампата за маслото, но не винаги. Някъкви идей за този проблем също?
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 136hp

  • #2
    Първоначално публикувано от alex_gsi Покажи съобщение
    Здравейте колеги. Смених автомобила от Ауди на Алфа 156 SW 2.4 jtd 136 магарета 2000г. Седмица след покупката на колата (и след обслужването), започна да премигва лампата за маслото (на загрял мотор). Когато я обслужвах сипах 5w40 manol (защото беше на аванта), фултъра е от 12лв (незнам марката или поне не я помня) + ролки и ремъци и термостат BEHR. Лампата светна и веднага при майсторите. Смениха ми маслото с 15w40 total, но проблема не се оправи. Утре ще им я закарам да сменят отново масления филтър, след което да измерим налягането на мотора. Искат да сменят и датчика за налягане на маслото. Въпроса е, че и те незнаят къде седи датчика за налягане на маслото. Някой от вас знае ли къде е точно този датчик и дали въобще проблема е в този филтър и датчик. Четох в една тема, че се намира от задната страна на мотора. Също така, когато я настъпя повече забива и светка червената дюза над лампата за маслото, но не винаги. Някъкви идей за този проблем също?
    Най-важното е в момента да смениш бързо майсторите, и да не караш колата. Има форумни сервизи, избираш си някой и право при него.
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      Ами аз вече съм решил при кой форумен майстор ще я закарам, но момчетата са ми обещали да замерят налягането утре. А така и така ще я карам, поне да сменят и филтъра, за да не се окаже че е скапан този с който съм сега. Надявам се да е от това проблема и след това да я карам при форумните майстори да видят аджеба защо тая кола забива.
      Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 136hp

      Comment


      • #4
        Най-вероятно забива от пренадуване на турбото породено от спекла геометрия, но това е само предположение и една от най-срещаните причини.На диагностика ще си покаже защо светва червената лампа и забива.
        _156_2,4_JTD_136hp_-EX
        156 FL 1,9 JTD 115hp "05

        Comment


        • #5
          Като чета първия пост ми се струва, че това е поредния "натъкмен" мотор за да може да бъде продаден.
          Най-вероятно се касае за големи хлабини в лагерите на коляновия вал или в най-добрия случай - в маслената помпа.

          Дано да греша.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от alex_gsi Покажи съобщение
            Ами аз вече съм решил при кой форумен майстор ще я закарам, но момчетата са ми обещали да замерят налягането утре. А така и така ще я карам, поне да сменят и филтъра, за да не се окаже че е скапан този с който съм сега. Надявам се да е от това проблема и след това да я карам при форумните майстори да видят аджеба защо тая кола забива.
            Силно непрепоръчително е да си разкарваш колата с мигаща лампа на маслото.
            Fiat Punto 1.4GT 1996
            Hyundai Tucson 2.0 2007
            Renault Clio 1.5 2019

            Comment


            • #7
              Ще играе ласото, друг вариянт няма. Лошото е, че ще ме тегли 1.4 мъртвец........
              Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 136hp

              Comment


              • #8
                По добе смени сервиза бързо,аз го минах това вече.Дано да не е като при мен,но аз съм за основен от такива маистори на какви то си попаднал, че можеби е това можеби е онова.Ако я караш проверяваи нивото на маслото в двигатела непрекъснато,да не останеш без масло.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от svat22 Покажи съобщение
                  По добе смени сервиза бързо,аз го минах това вече.Дано да не е като при мен,но аз съм за основен от такива маистори на какви то си попаднал, че можеби е това можеби е онова.Ако я караш проверяваи нивото на маслото в двигатела непрекъснато,да не останеш без масло.
                  Той в случая може да остане без масло, дори и да е на максимума. Първо най-вероятно ще си отиде турбината. Докато не разбереш проблема не я карай (ти си знаеш де). Според мен е малко вероятно да е от филтър. Все пак като се продава все ще става за нещо.
                  sigpic156 2.4 jtd 150hp.+++

                  Comment


                  • #10
                    според мен е било грешка да сипеш 5w40
                    sigpic 156 2.4 JTD 136hp

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от aligator89 Покажи съобщение
                      според мен е било грешка да сипеш 5w40
                      хубаво масло за без пари... сипано е поради втория показател
                      Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 136hp

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от aligator89 Покажи съобщение
                        според мен е било грешка да сипеш 5w40
                        Първоначално публикувано от alex_gsi Покажи съобщение
                        хубаво масло за без пари... сипано е поради втория показател
                        И що мислите, че 5W40 е грешното масло?
                        5W40 е перфектно. 15W40 е много плътно.

                        Как ще измерят налягането колега, като не знаят къде е датчика, а трябва да завъртят манометъра на неговото място?
                        Отивай при хората дето познават марката, че иначе много ще си патиш.
                        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Не искам да съм черноглед и да съм лош предвестник, но като човек минал през "такова премигване на лампата" ще кажа, че почти винаги е породено от заминали лагери на коляновия вал, което не позволява да се качи налягането на маслото и оттам свети лампата. Първата проверка-откача се маслената магистрала на турбото и се запушва с болт със същия диаметър- 8 или 10мм беше по спомен. С 15W40 и запушени маслени магистрали на турбото, при здрави датчик единственото са лагери на коляновия вал. А там вече започва филма.
                          Чудно ми как са го направили да не свети при продажбата...
                          Между другото лампата свети при 0.5 бара на маслото. Смятай колко зле трябва да е, за да падне под това, при положение, че на свободен ход трябва да е поне 1.5-2 бара
                          Късмет и дано не съм прав
                          Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

                          EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от andro88 Покажи съобщение
                            Не искам да съм черноглед и да съм лош предвестник, но като човек минал през "такова премигване на лампата" ще кажа, че почти винаги е породено от заминали лагери на коляновия вал, което не позволява да се качи налягането на маслото и оттам свети лампата. Първата проверка-откача се маслената магистрала на турбото и се запушва с болт със същия диаметър- 8 или 10мм беше по спомен. С 15W40 и запушени маслени магистрали на турбото, при здрави датчик единственото са лагери на коляновия вал. А там вече започва филма.
                            Чудно ми как са го направили да не свети при продажбата...
                            Между другото лампата свети при 0.5 бара на маслото. Смятай колко зле трябва да е, за да падне под това, при положение, че на свободен ход трябва да е поне 1.5-2 бара
                            Късмет и дано не съм прав
                            Аз пък съм гледал че на jtd-та първите които не са с хидравлични повдигачи налягането на маслото е доста по ниско, не 2 бара на празен ход със сигурност
                            156 2.4JTD 136+ PS

                            Comment


                            • #15
                              2,5-3,0 бара го дават в Аутодата на 4000об ?! За празен ход не видях.
                              sigpic
                              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                              Comment

                              Working...
                              X